Spiru Haret - Sigla

Colegiul National de Informatica "Spiru Haret", Suceava


Str: Zorilor, Nr: 17, Telefon: 40-0230-513399, Fax: 40-0230-512603, e-Mail: cnish_sv@yahoo.com


"Pasiunea TA, misiunea noastra !"




Informatie

Informatii utile :: Scurt istoric

"Primii pasi" | "Spiru Haret"

   Spiru Haret este cel care a revolutionat învatamântul românesc, cel care prin reformele sale a ajutat la ridicarea acestei tari, prin educarea poporului ei. A ramas în istoria învatamântului românesc prin reformele sale, care s-au remarcat prin masura în alegerea materiilor, precizie în prezentarea lor si simt just al adevaratelor necesitati. Aceste însusiri l-au remarcat si pe Spiru Haret, care, prin legile din 1898 a reformat învatamântul secundar, iar prin cea din 1899 a înnoit învatamântul profesional. În aceste legi, care au dat o baza solida învatamântului de toate gradele, se gasesc calitatile de om de stiinta, de pedagog si de organizator ale lui Spiru Haret.
   El a considerat scoala ca o functie sociala si nationalã si de aceea a organizat scoala pornind de la o conceptie activist-materialista, cerând profesorilor sa aplice metodele cele mai rationale pentru a preda obiectele de învatamânt, sa nu cearã învatarea pe de rost decât atunci când nu pot folosi rationamentul si totodata sa caute aplicatii practice la obiectele pe care le explica, ca sa ramâna astfel cât mai mult în domeniul concret si nu în cel abstract (de altfel acelasi lucru si-l propune si informatica).
   Pentru învatamânt chiar, Spiru Haret a fost ceva mai mult decât un fauritor de legi. Omul de stiinta care abordeaza realitatea sociala ca pe un dat obiectiv, ce nu poate fi desfiintat nici de ignorantã, nici de ieftine viziuni romantice, a tratat totusi cu suflet cald problematica acestei realitati. El a fost nu numai omul scolii, ci si omul învatatorilor sau omul taranimii. Principiile elaborate de el au fost recunoscute si le-a pus în practicã. Cele mai importante dintre acestea au fost:
  - educatia în spiritul unitatii culturale a neamului;
  - educatia patriotica;
  - educatia realista si practica;
  - principiul diversificarii, selectiei si orientarii profesionale;
  - educatia extrascolarã.
   Principiul educatiei realiste si practice urmareste ca scoala secundarã (liceul), care înainte era un liceu clasic, unic, rezervat elitelor, sa devina un liceu trifurcat, cu sectiile clasicã, modernã si realã, adica sa faca fatã necesitatilor impuse de vreme. Astfel putem vorbi de un învatamânt pus în slujba progresului economic si cultural, în spirit modern. Principiul diversificarii, selectiei si orientãrii profesionale îsi propunea respectarea principiului educatiei realiste si practice, dorind crearea unui învatamânt a carui structura sa corespunda deopotriva aptitudinilor individuale dar mai ales structurilor si nevoilor economice ale tarii.
   Pentru reformele sale, pentru faptul ca a sprijinit tot ce e nou si poate ajuta la dezvoltarea tãrii, iar acum informatica poate face acest lucru, Liceul de Informaticã Suceava este onorat sa poarte numele ilustrului savant.

tumblr tracker